İslam-Kitabxanasıİslam-Kitabxanası

Azan vaxtları
Saytda axtar
Saytın menyusu
Kitabxana əxlaq
Zərif nöqtələr [5]
Böyük rəhbər ayətullah Xameneinin həyatından əhvalatlar [16]
Həyat dərsi [5]
İslam dünyagörüşü - Cəmiyyət və tarix [16]
İnsan və mənəviyyat [10]
İmam Hüseynin (ə) əxlaqi görüşləri [0]
Xəbərdarlıq [3]
“Miratur-rəşad” (hidayət güzgüsü) [15]
İslamda ailə 2 [16]
İslamda ailə 1 [16]
Fəsad sərçeşməsi (Şeytan tələsi) [6]
İslamda Əxlaq 2 [20]
İslamda Əxlaq 1 [26]
İmam Sadiqin (ə) bəyani ilə yaranışın sirləri [8]
Siddiqeyi-Tahirə (ə) 2 [13]
Siddiqeyi-Tahirə (ə) 1 [12]
Ailə səadətinə necə nail olaq? [18]
Kumeyl duasının şərhi 2 [13]
Kumeyl duasının şərhi 1 [12]
Minacatın əzəməti [13]
Ey ata, ey ana, biz müttəhimik [5]
Qadın - Fatimə Fatimədir [14]
Nəsihətlər [26]
İslam dünyagörüşü - Əbədi həyat [5]
Din təlimləri 2-ci cild (Uşaqlar və yeniyetmələr üçün dərslik) [30]
Din təlimləri 1-ci cild (Uşaqlar və yeniyetmələr üçün dərslik) [31]
İslam dünyagörüşü - İnsan Quranda [5]
İnsanı tanımaq [21]
Axirət azuqəsi 2-ci cild (Peyğəmbərin (s) Əbuzərə nəsihətləri) [24]
Axirət azuqəsi 1-ci cild (Peyğəmbərin (s) Əbuzərə nəsihətləri) [19]
Ariflərdən [9]
İslam dunyagörüşü İnsan və iman [6]
Əxlaqi və psixoloji çatışmazlıqların araşdırılması [19]
İslam və qərb mədəniyyəti [15]
Əbədi öyüd (ikinci cild) [22]
Əbədi öyüd (birinci cild) [23]
İlahi nəsihətlər [15]
Gəncliyin yeddi səması (zəruri dini biliklər) [9]
İslamda nümunəvi qadınlar – Fatimə (ə) [149]
Günahşünaslıq [19]
Nəfsin saflaşdırılması [24]
İslamda qəhrəman qadınlar [20]
Kəramət sahibləri [13]
Kamil insan [30]
Şəhadət yatağında Mövlanın (ə) öyüdü [17]
Rəbbin dərgahında [22]
İmam Hüseynin (ə) əxlaqi görüşləri [11]
İbrət güzgüsü [14]
İmam Zamanla görüşənlər [15]
Allaha doğru [33]
Allahın elçisi [20]
Sadiq yol axtaranlar üçün imam Sadiqin (ə) nəsihətləri [29]
Məhəbbət iksiri [26]
Hicab [14]
Kaş valideynlərim biləydi! [14]
Ayətullahül-üzma Behcətin həyatı [14]
Nəfsi saflaşdırmadan qabaq özünütanıma [4]
Övsafül-Əşraf [7]
Gənc ailələr üçün göstərişlər [6]
Əxlaq elmində 50 dərs [51]
İslamda övlad [1]
Islamda evlənmə və ailə hüququ-2 [11]
Islamda evlənmə və ailə hüququ-1 [13]
Bizim sorgumuz
Ramazan ayında oruc tutmusuzmu?
Total of answers: 1826
Saytın menyusu
Şərhlər: 14
Rəsmlər: 618
Əxlaq: 1118
Müxtəlif: 481
Etiqat, Tarix, Fəlsəfə: 1448
Quran, Hədis, İslam təlimləri, Fiqh: 1131
Statistika

Burda olanlar 1
Qonaqlar 1
İstifadəçilər 0
Son qeydiyyatçılar
  • Elvin1986
  • Jafidlop
  • ElvinAliyev1986
  • ZauriceGar
  • Zartysot
  • Gunahsiz1gun
  • Ceyhun630
  • kami
  • artpak2012
  • zeyneb_a_va
  • Main » Files » Etiqat » Quran və hədis baximindan həcc və ömrə əməlləri

    Kitabın adı: Quran və hədis baximindan həcc və ömrə əməlləri
    2011-08-29, 7:51 AM
    ÜÇÜNCÜ FƏSİL
    ALLAHIN EVİ, ALLAH EVLƏRİNİN ADLARI
    1. KƏBƏ
    Quran:
    Allah Kəbəni (möhtərəm) ev və xalq üçün qiyam (yeri) qərar verdi.148
    Hədis:
    124. Şeyx Səduq (r.ə.) buyurub: Rəvayətdə buyurulmuşdur ki, Kəbə dördbucaq olduğu üçün «Kəbə» adlanmışdır. Onun dördbucaq olmasının səbəbi isə dördbucaq olan Beytül-məmurun muqabilində qərar tutmasıdır.
    Beytul-məmur isə dördbucaq olan ərşin müqabilində yerləşdiyi üçün dördbucaq olmuşdur. Ərş isə, islam dininin əsası sayılan kəlmələrin sayı dörd ədəd olduğuna görə dördbucaq olmuşdur. (O kəlmələr belədir): «Subhanəllah, Əlhəmdulillah La ilahə illəllah və Allahu əkbər».149
    2. BEYTUL-ƏTİQ (AZAD EV)
    Quran:
    «Sonra çirkinlikləri özlərindən təmizləyərək öz nəzərlərinə vəfa edib və azad evin ətrafında təvaf etsinlər».150
    «Sizin üçün qurbanlıq (heyvanlarında) müəyyən həddə qədər bir sıra faydalar vardır daha sonra onların yeri azad evə tərəfdir.»151
    125. Həzrət imam Baqir (ə)-dan soruşdular: Nə üçün Kəbə Beytul-ətiq adlanmışdır? Həzrət (ə) buyurdu: Çünki, (Kəbə) xalqdan azad olan bir evdir və heç kəs onun maliki deyildir.152
    126. Əbu Həmzə Sumali nəql edir ki, Məscidul-həramda həzrət imam Baqir (ə)-a dedim: Allah-taala nə üçün bu evi Ətiq (azad) adlandırmışdır? Həzrət (ə) buyurdu: Allah-taalanın yer üzündə qərar verdiyi hər bir evin sahibi və sakinləri vardır. Amma Allahın evi olan bu evin (Allahan başqa) heç bir sahibi yoxdur və azaddır.153
    127. Həzrət imam Sadiq (ə) buyurb: Allah-taala Nuh peyğəmbərin hədisində Allah evindən başqa bütün yerləri su altında qərq etdi və o gün bu ev ətiq (azad) adlandı. Çünki o gün suda qərq olmaqdan azad oldu.155
    128. Həzrət imam Sadiq (ə)-dan soruşdular: Nə üçün Kəbə Beytul-ətiq adlanmışdır? Həzrət (ə) buyurdu: Çünki, Allah-taala onu tufandan azad etmişdir.155
    3. Beytul-həram:
    Quran:
    «Allah Kəbəni (Beytul-həramı) xalqın qiyamı üçün qərar vermişdir».156
    Pərvərdigara! Mən öz (ailəmdən) övladlarımdan bəzisini quru bir vadidə və Sənin (hörmətli) evinin kənarında sakin etdim ki, Pərvərdigara! Namazı dirçəltsinlər. Beləliklə xalqın qəlblərini onlara tərəf meyilli et və şükr etsinlər deyə, meyvələrdən onlara ruzi ver.157
    129. Hənan nəql edir ki, həzrət imam Sadiq (ə)-a ərz etdim: Nə üçün Kəbəni Beytullahil-həram adlandırmışlar? Həzrət (ə) buyurdu: Çünki müşriklərin ona daxil olması haramdır.158
    KƏBƏNİN ADLARI BARƏDƏ BİR FAYDA
    Qurani-kərim on dörd ayədə Allah evindən on yeddi dəfə ad çəkilmişdir. Belə ki, iki dəfə «Əl-kəbə», yeddi dəfə «Əl-bəytul-ətiq», bir dəfə «Beytukəl-muhərrəm» və iki dəfə «Bəyti» sözlərini işlətmişdir.
    Qeyd etmək lazımdır ki, Quranda «Əl-məscidul-həram» sözü də on beş dəfə, «Məscid» sözü isə təkcə bir dəfə işlədilmişdir.
    KƏBƏNİN FƏZİLƏTİ
    1. Xalqın ilk evi:
    Quran:
    «Həqiqətən xalq üçün tikilmiş ilk ev, Məkkədədir ki, aləmlər üçün bərəkətli və hidayət edicidir».159
    «Kəbəni xalq üçün toplantı və asayiş yeri qərar verməyimizi xatırla və İbrahim məqamından namaz yeri tutun. Və İbrahim və İsmail ilə evimi təvaf, ibadət, rüku və səcdə edənlər üçün təmizləməsini əhd etdik».160
    Hədis:
    130. Həzrət Peyğəmbər (s) buyurub: Xalq üçün qərar verilmiş ilk ev Kəbə və daha sonra Beytul-müqəddəs olmuşdur. Onların ikisinin arasında isə beş yüz il fasilə var idi.161
    131. Həzrət imam Əli (ə) — «İnnə əvvələ bəytin...(Ali İmran/96)» — ayəsi barədə buyurdu: «Kəbədən qabaq da evlər var idi, lakin Kəbə Allaha pərəstiş etmək üçün qərar verilmiş ilk ev idi».162
    132. Xalid ibni Ərərə, həzrət Əli (ə)-dan «İnnə əvvələ bəytin...» ayəsi barəsində soruşaraq dedi: Kəbə, Allahın yer üzərində qərar verdiyi ilk evdirmi? Həzrət buyurdu: Xeyr, amma bərəkət, hidayət və İbrahim (ə) məqamı qərar verilən ilk evdir ki, ona daxil olan asayişdədir.163
    133. Həzrət imam Baqir (ə) «İnnə əvvələ bəytin...» ayəsi barədə buyurdu: Kəbə yerin yaranmış ilk hissəsidir və daha sonra yer ondan genişlənmişdir.164
    2. Evlərin daha hörmətlisi:
    134. Həzrət Peyğəmbər (s) buyurub: Allahın yer üzərində olan daha hörmətli evi dörd evdən ibarətdir: Kəbə, Beytul-müqəddəs, Quran oxunan ev və məscidlər.165
    135. Həzrət Peyğəmbər (s) buyurub: Kəbəni təvaf edib «Rükni yəmani»yə çatdıqda başını Kəbəyə tərəf yuxarı qaldırıb dedi: Sənə şəfaət və ucalıq bağışlayan, məni peyğəmbərliyə seçən, Əlini isə imam qərar verən Allaha həmd olsun. Pərvədigara! Daha yaxşı bəndələrini ona (Kəbəyə) tərəf yola sal və onu pis bəndələrindən uzaq saxla.166
    136. Zürarə (r.ə.) imam Baqir (ə)-dan nəql edib ki, o həzrət (ə) buyurmuşdur: Allah-taala yer üzərində olan (Kəbəyə işarə edərək) sevimli və hörmətli bir ev yaratmamışdır. Göylər və yeri xəlq edən gün öz kitabında haram ayları onun hörmətinə görə haram etdi ki, onlardan üç ayı ardıcıl olaraq həcc üçündür: Şəvval, Zul-qədə və Zul-hiccə; ayrıca bir ayı isə ömrə (əməli) üçündür ki, o da Rəcəb ayıdır.167
    137. Həzrət imam Sadiq (ə) buyurub: Bu (Kəbə) elə bir evdir ki, Allah-taala onun səbəbi ilə bəndələrini ibadətə çatdırmışdır ki, onların ona tərəf gəlməsi vasitəsilə itaətkarlıqlarını sınaqdan keçirsin. Beləliklə də onlara onun ehtiramını saxlamaq və ziyarətinə getməyi göstəriş vermişdir. Həmçinin onu peyğəmbərlərinin yeri və namaz qılanların qibləsi qərar vermişdir. Beləliklə də Kəbə, Allah rizasının bir şöbəsi və Onun əfvinə tərəf bir yoldur. Kamal üzərində qoyulmuş və əzəmət və ucalıq yeridir. Allah-taala onu (Dəhvul-ərz — yəni Kəbənin altından yeri genişlənib quru formaya düşməsindən) iki min il əvvəl yaratmışdır. Beləliklə də ruhlar və surətləri (cismləri) yaradan Allah, göstəriş və qadağanlarında itaət olunmaq üçün daha layiqli varlıqdır.168
    138. Həzrət imam Sadiq (ə) buyurub: Allah-taala hər bir şeydən bir şeyi seçmiş, yerdən isə Kəbə yerini seçmişdir.169
    139. Həzrət imam Sadiq (ə) Kəbənin vəsfində buyurmuşdur: Allahın evi (Kəbə) yer üzərində Allah bəndələri üçün ilahi höccətdir.170
    KƏBƏYƏ DAXİL OLMAQ
    1. Kəbəyə daxil olmağın müstəhəb və bəyənilmiş olması.
    140. Həzrət Peyğəmbər (s) buyurub: Hər kəs Kəbəyə daxil olsa, bir savaba daxil olmuş və bir günahdan bağışlanmış halda xaric olar.171
    141. Həzrət imam Baqir (ə) buyururdu: Hər kəs Kəbəyə daxil olarsa, Allahın ondan razı olan halda daxil olar və günahlardan pak halda xaric olar.172
    142. Həzrət imam Baqir (ə)-dan Kəbəyə daxil olmaq barədə soruşduqda buyurdu: Ona daxil olmaq, Allah rəhmətinə daxil olmaq, ondan xaric olmaq isə günahlardan xaric olmaqdır. (Belə bir şəxs) ömrünün davamında günahlardan pakdır və onun keçmiş günahları bağışlanmışdır.173
    143. Həzrət imam Sadiq (ə)-dan Kəbəyə daxil omlaq barədə sual etdikdə, buyurdu: Bəli, imkanın olduqda (Kəbəyə daxil ol), amma (xalqın) izdihamından qorxsan, özünü zəhmətə salma.172
    144. Həzrət imam Sadiq (ə) buyurub: (İlk dəfə həccə gedən şəxsin) Məşərul-hərama ayaq qoyub, Kəbəyə daxil olması müstəhəbbdir.175
    145. Süleyman ibni Mehran nəql edib ki, imam Sadiq (ə)-a ərz etdim: Nə üçün ilk dəfə həccə gedən şəxsin Kəbəyə daxil olması müstəhəbb sayılır, amma əvvəllər həccə getmiş şəxsə isə müstəhəbb sayılmır? Həzrət (ə) buyurdu: Çünki ilk dəfə həccə gedən şəsxs, vacib əməlini yerinə yetirir və Allah evinin həccinə çağırılmışdır. Beləliklə də hörmət görsün deyə, dəvət olunmuş evin içinə daxil olmalıdır.176
    2. Kəbəyə daxil olmaq qaydaları:
    146. Həzrət imam Baqir (ə) buyurub: Hər kəs bütün ilahi vacibatdan (Allahın bütün vacib göstərişlərindən) agah olan halda bu evə daxil olarsa, əbədi əzabdan amanda qalacaqdır.177
    147. Həzrət imam Sadiq (ə) buyurub: İlk dəfə həccə gedən şəxsə, həccdən qayıtmazdan qabaq Kəbəyə daxil olması vacibdir. Beləliklə Kəbəyə daxil olduqda sakit və vüqarlı halda daxil ol və daha sonra onun hər bir guşəsinə gedib (belə) de: İlahi! Sən buyurmusan ki, hər kəs ona daxil olsa asayişdədir; beləliklə məni də qiyamət gününün əzabından saxla.
    Daha sonra kənarda olan iki sütun arasında (yerləşən) qırmızı daş üzərində namaz qıl. Əgər camaat çox olarsa, namaz qıldığın hər bir yerdə hər bir guşəyə üz tutub Allahı çağır və ondan (hacətlərini) istə.178
    148. Həzrət imam Sadiq (ə) buyurub: Hər kəs sakitliklə — təkəbbürsüz halda — Kəbəyə daxil olsa, bağışlanar.179
    149. Həzrət imam Sadiq (ə) buyurub: Kəbəyə daxil olmaq istədikdə, əvvəl qüsl et və ayaqqabı ilə daxil olma. İçəri daxil olduqda isə belə de: İlahi! Sən buyurmusan ki, ona daxil olan şəxs asayişdədir. Beləliklə məni od əzabından saxla. Daha sonra iki sütun arasında (yerləşən) qırmızı daşın üzərində iki rəkət namaz qıl. Belə ki, birinci rəkət ha-mim, səcdə surəsi, ikinci rəkətdə isə onun ayələri qədər Qurandan oxu. Həmçinin (Kəbənin) guşələrində namaz qılaraq deyirsən: İlahi! Hər kəs bir məxluqun qarşılaşması, hədiyyəsi və bəxşişindən bəhrələnmək üçün görüşə hazırlaşdığı (kimi), ey mənim sərvərim! Mənim də hazırlığım, azuqə yığmağım və Sənə tərəf keçməyim Sənin qarşılamağın, ehsan və hədiyyə (-nə nail olmaq üçündür). Beləliklə də bu gün mənim ümidimi ümidsiz etmə. Ey istəyəni məhrum olmayan və nail olanı səndən azaltmayan! Bu gün Sənin hüzuruna yaxşı əməl gətirməmiş və heç bir kəsin şəfaətinə ümid bağlamamış halda gəlmişəm. Lakin öz zülm və pisliyimə etiraf edən halda gəlmişəm. Bir dəlil və bəhanə yoxdur. Ey bu cür olan (Allah)! Səndən istəyimi əta etməyimi, səhvimi bağışlamağını və mənim əliboş qaytarmamağını istəyirəm. Ey böyük! Ey böyük! Ey böyük! Mən böyük bir iş üçün Sənə ümid bağlamışam. Ey böyük! Səndən böyük günahımı bağışlamağını istəyirəm. Səndən başqa bir məbud yoxdur.
    Ayaqqabı ilə Kəbəyə daxil olur, ağız və burun suyunu ora atmırsan. Həzrət Peyğəmbər (s) isə Məkkənin fəth olunduğu gündən başqa ora daxil olmamışdır.180
    150. Zərih nəql edir ki, Kəbədə həzrət imam Sadiq (ə)-ı səcdə halında gördüm ki, belə deyirdi:
    (İlahi!) Sənin qəzəbini helmindən (səbrindən) başqa bir şey qaytarmaz və Sənin əzabından sığınacaq verən, yalnız öz rəhmətindir. İlahi! Ölüləri diriltdiyin və ölü diyarlara həyat bağışladığın qüdrətin ilə mənə fərəc (açılış və avadanlıq) əta et. İlahi! Duamı icabət edib, icabəti tanıtdıranadək məni qəm-qüssədən öldürmə. İlahi! Son fürsətə qədər mənə afiyət ruzi et, məni düşmənlərin danlamağına səbəb qərar vermə və onu mənə hakim etmə. Sən məni alçatsan, kim məni ucalda bilər? Sən məni ucaltsan, kim məni alçalda bilər? Sən məni həlak etsən, bəndən haqqında kim səninlə bir söz danışıb, işindən soruşa bilər? İlahi! Sənin hökmündə zülm və intiqamında tələsməyin olmamadığını bilmişəm. İntiqamı əldən verməkdən qorxan şəxs intiqamında tələsər və zəif (gücsüz) şəxs zülm etməyə möhtacdır. Sən isə bundan pak və ucasan. İlahi! Məni bəla və intiqamının hədəf yeri qərar vermə. Mənə özümlə möhlət ver, səhvlərimdən keç və əlimi ümidsiz olaraq boynuma qaytarma. Ardıcıl olaraq mənə bəla göndərmə. Zəif olduğum və dərgahına nalə etdiyimi görürsən. Xalqdan qorxur və Səninlə ünsiyyətdəyəm. Bu gün Sənə pənah aparıram, mənə pənah ver. Səndən pənah istəyirəm, mənə kömək et. Səndən asayiş isətyirəm, mənə asayiş ver. Səndən hidayət istəyirəm, məni hidayət et. Səndən rəhmət istəyirəm, mənə rəhmət et. Bildiyindən Səndən əfv istəyirəm, məni əfv et və Sənin geniş fəzlindən istəyirəm, beləliklə də (onu) mən ruzi et. Uca və böyük Allahdan başqa heç bir qüvvə və bacırıq yoxdur.181
    151. Əbdullah ibni Ömər nəql edib ki, həzrət Peyğəmbər (s) İsabətibni Zeyd, Bilal və Osman ibni Təlhə ilə Kəbəyə daxil oldular. O həzrət (s) qapını bağlayıb, bir müddət Kəbənin (daxilində) qaldı. Bilal xaric olduqda soruşdum: Peyğəmbər nə etdi? Dedi: Sütunların birini sağ, birini sol və üçünü isə arxası tərəfdə qoyaraq «O zaman, Kəbənin altı sütunu var idi» namaz qıldı.182
    152. Əta Üsamətibni Zeyddən nəql etmişdir ki, həzrət Peyğəmbərlə (s) birlirkdə Kəbəyə daxil oldular. Həzrət Peyğəmbər (s) Bilala qapını bağlamasını göstəriş verdi. O zaman Kəəb evinin altı sütunu var idi ki, həzrət (s) Kəbənin qapısı yanında olan iki sütunun arasında əyləşdi və Allaha həmd və səna deyib dua və istiğfar etdi. Daha sonra ayağa qalxıb Kəbənin arxasının müqabilinə tərəf gedərək üzün ona qoydu və həmd, səna, dua və istiğfar etdi. Daha sonra Kəbənin hər bir guşəsinə gedib Allahu əkbər, la ilahə illəllah, Subhanəllah və ilahi həmd və səna həmçinin dua və istiğfar ilə onun qarşısında dururdu. Sonra çölə gəlib Kəbəyə doğru duraraq iki rəkət namaz qıldı və namazdan sonra qayıdıb dedi: Bu qiblədir, bu qiblədir.183
    153. Əbu Həmzə nəql edib ki, həzrət imam Səccad (ə)-ı gecə çağı Kəbə astanasında namaz qılan halda gördüm. Namazı çox uzatdığı üçün bəzən sağ ayağı, bəzən də sol ayağına ağırlıq salırdı. Daha sonra sanki ağlayan halda bu sözləri dediyini eşitdim:
    Ey mənim sərvərim! Sənin məhəbbətin qəlbimdə olan halda mənə əzab verirsənmi?! İzzətinə and olsun ki, əgər belə etsən, uzun müddət Sənə görə düşmən olduğum kəslərlə məni bir yerə toplayacaqsan.184
    154. Yunis ibni Yəqub nəql etmişdir ki, Həzrət imam Sadiq (ə)-ı Kəbəyə daxil olanda gördüm. O həzrət (ə) iki sütun arasına getmək istədi, amma (izahıma görə) bacarmadı. Elə buna görə də ondan aşağıda namaz qılıb getdi və beləliklə də məsciddən xaric oldu.185
    155. Müaviyətibni Əmmar nəql etmişdir ki, bir gün həzrət imam Kazim (ə)-ı Kəbəyə daxil olan halda gördüm. O həzrət (ə) qırmızı daş üzərində iki rəkət namaz qıldıqdan sonra, ayağa qalxıb Yəmani və qərbi rükn arasında olan divara üzünü tutdu. Daha sonra əlini ona qoyub yapışaraq dua etdi. Sonra Yəmani rükn və daha sonra qərbi rükn tərəf gedərək dua etdi və xaric oldu.186
    KƏBƏDƏN XARİC OLMAQ QAYDALARI
    156. Əbdullah ibni Sənan nəql edib ki, həzrət imam Sadiq (ə)-ın Kəbədən xaric olarkən bu sözləri dediyini eşitdim: Allahu əkbər, Allahu əkbər, Allahu əkbər. Daha sonra dedi: İlahi! Bizim imtahanımızı çətin salma; Pərvərdigara! Düşmənlərimizi bizi danlayanlardan qərar vermə ki, həqiqətən ziyan və fayda yetirən Sənsən.
    Daha sonra aşağı enərək nərdibanın kənarında namaz qıldı. Belə ki, nərdiban onun sol tərəfində, Kəbə isə qarşısında idi və onunla Kəbə arasında heç kimi yox idi. Bundan sonra o həzrət (ə) evinə tərəf qayıtdı.187
    157. Yunus nəql etmişdir ki, həzrət imam Sadiq (ə)-a dedim: Kəbəyə daxil olduqda nə edim? Həzrət (ə) buyurdu: Kəbəyə daxil olduqda qapının iki halqasını tut və daha sonra iki sütuna tərəf gedib, qırmızı daş üzərində namaz qıl. Kəbədən xaric olub, nərdibandan aşağı endikdə, sağ tərəfində iki rəkət namaz qıl.188
    KƏBƏNİN BAŞLANĞICI
    158. Həzrət Peyğəmbər (s) buyurub: Allah-taala Cəbraili Adəm və Həvvanın yanına göndərib, onlara buyurdu: Mənim üçün bir ev tikim. Beləliklə də Cəbrail (ə) onlar üçün (evin quruluşu və planını) çəkdi və Adəm (ə) yeri qazır, həvva isə (torpaqları) daşıyırdı. (Yer qazarkən) suya çatdıqda nida olundu ki, ey Adəm! Daha bəsdir. Onlar evi tikdikdə Allah-taala onlara o evin ətrafında təvaf etməyi vəhy etdi. Həmçinin ona deyildi: Sən və bu ev ilkin və birincidir. Əsrlər ötdükdən sonra Nuh (ə) onu (ziyarət) etdi və əsrlər ötdükdən sonra həzrət İbrahim (ə) onun bünövrələrini ucaltdı.189
    159. Həzrət imam Baqir (ə) buyurub: Bu evin başlanğıcı belə idi ki, Allah-taala mələklərinə buyurdu: Mən yer üzərində öz canişinimi qərar verirəm. Mələklər dedirlər: Yer üzərində fəsad törədən və qan tökənləri qərar verirsənmi? Allah-taala mələklərdən üz döndərdi. Mələklər bu üz döndərmənin qəzəbdən olduğunu bildikdə, Onun ərşinə sığındılar. Allah-taala mələklərindən birinə altıncı asimanda və onun ərşi qarşısında Zurah adlı bir ev tikməsini göstəriş verdi və onu asimanda olanlar üçün qərar verdi ki, hər gün yetmiş min mələk onun ətrafında təvaf edir və qayıtmadan istiğfar edirlər. Adəm (ə) dünyanın asimanına gəldikdə, Allah-taala — (Onun qarşısında olan) — bu evi tikməsini ona göstəriş verdi. Beləliklə də Allah-taala o evi asiman əhli üçün qərar verdiyi kimi, bu evi də Adəm və onun övladları üçün qərar verdi.190
    160. Həzrət imam Baqir (ə) buyurub: Allah-taala öz mələklərinə fərman verdi ki, yer üzərində onun üçün bir ev tiksinlər ki, — mələklər ilahi ərşi təvaf etdikləri kimi — Adəm övladlarından da günah edən hər bir kəs onu təvaf etsin və beləliklə də mələklərdən razı olduğu kimi onlardan da razı olsun.
    (Mələklər) Kəbə yerində bir ev tikdilər ki, tufan zamanı yuxarı aparıldı. (O ev) hal-hazırda dördüncü asimandadır ki, hər gün yetmiş min mələk onun ətrafında təvaf edir və heç vaxt qayıtmırlar. Həzrət İbrahim (ə) da onun əsasında Kəbəni tikmişdir.191
    161. Əbu Xədicə nəql etmişdir ki, Həzrət imam Sadiq (ə)-a dedim: Nə üçün Kəbə Beytul-ətiq (azad ev) adlanmışdır? Həzrət (ə) buyurdu: Allah-taala behiştdən Adəm (ə) üçün Həcərul-əsvədi nazil etdi və Kəbə evi ağ rəngli bir dürr idi. Daha sonra Allah-taala onu yuxarı asimana apardı, (amma) bünövrəsi (yerdə) qaldı. Beləliklə də o ev bu evin müqabilindədəir. Hər gün yetmiş min mələk ona daxil olur, amma heç vaxt bir daha ona tərəf qayıtmırlar. Allah-taala İbrahim və İsmil (ə)-a Kəbəni o bünövrə əsasında tikməsini fərman vermişdir.192
    162. Həzrət imam Baqir (ə) buyurub: Allah-taala Adəm (ə)-ı behiştdən endirdikdə buyurdu: Mən səninlə birlikdə bir evi (yerə) endirirəm ki, Mənim ərşimə təvaf edildiyi kimi onun ətrafında təvaf edilsin və Mənim ərşim yanında namaz qılınan kimi, onun yanında namaz qılınsın.
    Tufan olan zaman, o ev yuxarı aparıldı. Peyğəmbərlər Allah evini (ziyarət) edir, amma onun yerini tanımırdılar. Beləliklə də onun yerini həzrət İbrahim (ə)-a tanıtdırdı. O da Hera, Səbir, Lubnan, Tur və Himir (dağları).193
    163. Həzrət imam Sadiq (ə) buyurub: Kəbənin yeri ağ rəngli uca bir yerdə idi ki, günəş və ay kimi parıldayırdı. Amma həzrət Adəm (ə)-ın övladlarından biri digərini öldürdükdə qaraldı. Adəm (ə) yerə endikdə Allah-taala o yerin hamısını yuxarı qaldırdı və Adəm (ə) da onu gördü. Daha sonra buyurdu: Bütün bunlar sənə məxsusdur. Dedi: Pərvərdigara! Bu parıldayan ağ yer nədir? Buyurdu: O mənim yerimdir.194
    164. Həzrət imam Əli (ə) — İnnə əvvəl bəytin — ayəsinin izahında buyurdu: Xalq üçün qərar verilən, həmçinin mübarək, hidayət, rəhmət və bərəkəti olan ilk ev, (Kəbə idi) və İbrahim (ə) onu tikən ilk şəxs olmuşdur. Daha sonra ərəblərin Curhum tayfasından olan bir dəstə camaat onu tikmiş (amma sonradan) viran olmuşdur. Qureyş (tayfası) isə onu yenidən tikmişdir.195
    KƏBƏNİN TİKİLMƏSİ BARƏDƏ FAYDA
    Kəbənin tikilmə zamanı dəqiq şəkildə aydın deyildir və bu haqda hədislər və tarix alimlərinin nəzəriyyələrini iki külli hissəyə bölmək olar:
    a) Birinci dəstə deyir: Həzrət İbrahim (ə) Kəbəni tikmiş və ondan qabaq Kəbə adlı bir ev olmamışdır.
    b) İkinci dəstənin əqildəsinə əsasən Kəbə həzrət İbrahim (ə)-dan qabaq tikilmiş və İbrahim (ə) onun binasını təzələmişdir.
    Bu nəzəriyyəni qəbul edənlərin çoxu Kəbənin banisini həzrət Adəm (ə) bilirlər.
    Bu iki nəzərin arasından nəticə alıb, belə demək olar ki, Kəbə həzrət Adəm (ə)-ın əli ilə qabaqcadan təyin olunmuş yerdə tikilmiş, amma Nuh peyğəmbərin zamanında baş verən tufan nəticəsində viran olmuşdur.
    Daha sonra bu ev Allah-taalanın göstərişi və İbrahim peyğəmbərin (ə) əli ilə yenidən tikilmiş, həmçinin böyük həcc əməlləri və ibadətləri o həzrətə (ə) öyrədilmişdir.
    Başqa sözlə, Kəbənin tikilməsində həzrət İbrahimin (ə), Adəm (ə) ilə birlikdə birgə rolu olmuşdur.
    KƏBƏNİN TƏMİR OLUNMASI
    Quran:
    «İbrahim və İsmailin (Kəbə) evinin divarlarını qaldıran zaman xatırla ki, (dedilər): Pərvərdigara! Bizdən qəbul et ki, həqiqətən Sən eşidən (və) bilənsən.196
    Hədis:
    165. Həzrət Peyğəmbər (s) buyurub: Kəbənin yeri məhv olmuşdu və (buna görə də) Hud və Saleh (ə) onu ziyarət etmədilər. Lakin Allah-taala onun yerinə həzrət İbrahim (ə) üçün aydınlaşdırdı.197
    166. Həzrət imam Əli (ə) buyurub: Allah-taala həzrət İbrahimə (ə) vəhy etdi ki, ibadət olunmağım üçün yer üzərində mənim üçün bir ev tik... İbrahim (ə) evi tikir. İsmail (ə) isə ona daş verir və divarları yuxarı qaldırırdı. Qara daşın yerinə çatdıqda İsmailə dedi: Bura üçün də daş ver. İsmail (ə) daş tapmayıb dayandı. Həzrət İbrahim (ə) dedi: Get və tap. İsmail (ə) daş tapmaq üçün getdikdə Cəbrail (ə) Qara daşı gətirdi. İsmail qayıtdıqda İbrahim (ə) daşı yerinə qoydu. İsmail soruşdu: Bu daşı kim gətirdi? İbrahim cavabında dedi: Sənin tikməyinə arxalanmayan gətirmişdir. Ev bir müddətədək beləcə bərpa idi, amma sonradan viran oldu və Əmaliqə onu təmir etdi, amma bir müddətdən sonra dağılıb aradan getdi. Daha sonra Curhum onu təmir etdi və yenə də viran oldu və nəhayətən Qüreyş tayfası onu təmir edib tikdilər.198
    167. Kulsum ibni Əbdi-mömin Hərrani nəql etmişdir ki, həzrət imam Sadiq (ə) buyurub: Allah-taala İbrahimə həcc əməlini əncam verməsi, İsmaili özü ilə həccə gətirməsi və onu hərəmdə sakin etməsini göstəriş verdi və beləliklə də hər ikisi həcc əməlini əncam verdilər... Növbəti ildə Allah-taala İbrahimə həccə gedib, Kəbəni tikməsinə icaə verdi. Ərəblər də həccə gedirdilər. Kəbə dağılmış, amma əsasları qalmışdı. Camaat getdikdən sonra İsmail (ə) daşları toplayaraq onları Kəbənin içinə tökdü. Allah-taala ona Kəbəni tikməyi icazə verdikdə, İbrahim (ə) gəlib dedi: Oğlum! Allah-taala bizə Kəbəni tikib, fərmanını həyata keçirməyi göstəriş vermişdir. Beləliklə də onu aşkar etdilər. O vaxt Kəbə bir sıra qırmızı daşdan ibarət idi ki, Allah-taala ona bunun üzərində divarı qaldırmağı vəhy etdi. Daha sonra Allah-taala ona daş toplamaq üçün dörd mələk nazil etdi. İbrahim və İsmail (ə) daşları düzür, mələklər də daşları yaxına gətirirdilər və beləliklə də Kəbənin hündürlüyü on iki zira həddinə çatdı. Ona giriş və çıxış üçün iki qapı və pillə, həmçinin dəmirdən qapı qoydular.
    Kəbə üryan idi. İbrahim (ə) Kəbənin tikintisini sona yetirib çölə çıxaraq İsmaili (ə) orada qoydu...
    Onun həyat yoldaşı ağıllı bir qadın idi ki, ona dedi: Ey kaş bu iki qapı üçün iki pərdə asardın. Birini bu qapıdan, digərini isə o biri qapıdan! İsmail (ə) qəbul etdi və beləliklə də o iki qapı üçün iki pərdə düzəldib hər iki qapıdan asdılar və onu bəyəndilər. Həzrət İbrahim (ə)-ın yoldaşı dedi: Nə üçün Kəbənin hamısını örtən bir örtük düzəltməyim? Bu daşların pis görünüşü vardır. İsmail (ə) ona dedi: Bəli. İbrahimin yoldaşı tələsələrək bu işə məşğul oldu və sap toxumaq üçün öz qəbiləsinə çoxlu yun göndərdi.
    İmam Sadiq (ə) buyurdu: Sap toxumaq üçün qadınların bir-birinə kömək etməsi oradan meydana çıxmış və adət olmuşdur. Beləliklə də o qadın tələsərək bu iş üçün kömək istədi və qurtardığı hər bir hissəni Kəbəyə asırdı. Həcc mövsümü çatdı, amma hələ Kəbənin bəzi yerləri örtüksüz qalmışdır. O, İsmailə (ə) dedi: Örtük çatmayan bir yer üçün nə edək? Beləliklə onu dəri ilə yamayıb örtdülər. Həcc mövsümünə ərəblər həmişəki adətlərinə əsasən ziyarətə gəldikdə, onları təəccübləndirən bir mənzərəni görüb dedilər: Bunu əncam verən şəxs bir hədiyyə vermək lazımdır. Qurbanlıq və hədiyyə oradan adət oldu. Ərəblərin hər bir qəbiləsi özü ilə bir şey gətirir... və beləliklə də çoxlu şeylər toplandı.
    Onlar yamağı qoparıb, Kəbənin örtüyünü kamilləşdirdilər və ona iki qapı qoydular. O zaman Kəbənin üstü (banı) yox idi. İsmail (ə) ona gördüyünüz bu sütunlar kimi ağacdan sütunlar qoydu, onu budaq və yarpaqla örtərək torpaqla basdırdı. Gələn il ərəblər ziyarətə gəldikdə Kəbəni o halda görüb dedilər: Bnun edən üçün çoxlu hədiyyə vermək lazımdır. Növbəti ildə onun üçün qurbanlıq gəldi. İsmail (ə) isə onları nə etdiyini bilmirdi ki, Allah-taala qurbanlığı kəsib, hacılara yemək verməsini ona vəhy etdi...199
    KƏBƏ CAHİLİYYƏT DÖVRÜNDƏ
    168. Həzrət Peyğəmbər (s) buyurdu: Kilab ibni Murrədən sonra Kəbəni təmir edən ilk şəxs, Qusəyyə olmuşdur.200
    169. Həzrət Peyğəmbər (s) buyurdu: Ey Ayişə! Sənin bu qəbilən təzəlikcə cahiliyyətdən baş qaldırmasaydı, Kəbənin dağıdılıb çölə düşmüş hissələri ona əlavə etmək, həmçinin onu yerlə bərabərləşdirmək üçün göstəriş verər və habelə ona şərq və qərb tərəfdən iki qapı qoyaraq onu İbrahim (ə) qoyduğu əsasa çatdırardım.201
    170. Yəhya ibni Şibl nəql etmişdir ki, həzrət imam Baqir (ə) buyurub: Həzrət İbrahim (ə) və Curhum qəbiləsi zamanında Qureyş tayfasının təmirinədək Kəbənin qapısı yer yapışmışdır. Əbu Hüzəyfə ibni Müğəyrə dedi: Ey Qüreyş tayfası! Kəbənin qapısını yuxarı qaldırın ki, sizdən başqa heç kim yuxarı qalxa bilməsin və siz istədiyiniz şəxslərdən başqa heç kim ona daxil ola bilməsin. Beləliklə də sizin xoşladığınız bir şəxs ona yaxınlaşdıqda pilləkanı çəkir və onu yerə salırsız. Bu isə onu görənlər üçün ibrət dərsi olar. Qüreyş tayfası ona əməl edib, divarın yuxarı hissəsini sökərək, xalq selini Kəbədən qaytardılar və Kəbəni şəkilli Yəman parçaları ilə örtdülər.202
    171. Səid ibni Huzəli atasından nəql etmişdir ki, deyib: Qüreyş qəbiləsini cahilliyyət dövründə gördüm ki, bazar ertəsi və cümə axşamı günlərində Kəbənin qapısını açır və qapıçılar Kəbənin qapısı kənarında əyləşirdilər. Xoşlamadığı bir kəs Kəbəyə daxil olmaq istədikdə onu itələyir və bəzi vaxtlarda ölürdü. Ayaqqabı ilə Kəbəyə daxil olmur və bunu böyük sayaraq, ayaqqablarını pilləkənin altına qoyurdular.203
    172. Ayişə nəql edir ki, həzrət Peyğəmbərdən (s) soruşdum: Divar da Kəbənin bir hissəsidirmi? Buyurdu: Bəli. Dedim: Bəs nə üçün onu Kəbənin bir hissəsi saymamış və onun daxilində yerləşdirməmişdir? Buyurdu: Sənin qəbilənin bunun üçün pulu çatmayıb. Dedim: Bəs nə üçün Kəbənin qapısı hündürdür? Həzrət (s) buyurdu: Sənin qəbilən belə ediblər ki, istədiyi şəxslərə daxil olmaq üçün icazə verib, istəmədikləri üçün isə icazə verməsinlər. Sənin qəbilən yenicə cahiliyyətdən baş qaldırmasaydı və divarı Kəbənin içinə salıb, qapısını yerə yapışdırmağımı qəbul etməmələrindən qorxmasaydım, bunu əncam verərdim.204
    173. Həzrət imam Sadiq (ə) buyurub: Cahiliyyət dövründə Qüreyş tayfası Kəbəni sökdülər, amma onu yenidən tikməyə imkanları olmadı və bir sıra maneələr qarşıya çıxdı. Beləliklə də ürəkləri qorxuya düşdü. Onlardan biri dedi: Hər kəs haram yollarla qazandığı deyil, yalnız özünün halal mal-dövlətini gətirsin. Onlar bu cür etdikdə, Kəbəni tikmək də mümkün oldu. Kəbəni tikib qara daşın yerinə çatdıqda, aralarında qara daşı kim öz yerinə qoymaq üstündə söz-söhbət yarandı. Hətta aralarında şərr yaranmağa yaxınlaşdılar. Lakin nəhayətən məscidin qapısından daxil olan ilk şəxsin hakimliyinə razı oldular.
    173. Həzrət imam Sadiq (ə) buyurub: «Cahiliyyət dövründə Qüreyş tayfası Kəbəni sökdülər, amma onu yenidən tikməyə imkanları olmadı (və bir sıra maneələr qarşıya çıxdı). Beləliklə də ürəkləri qorxuya düşdü. Onlardan biri dedi: Hər kəs haram yollarla qazandığını deyil, yalnız özünün halal mal-dövlətini gətirsin. Onlar bu cür etdikdə, Kəbəni tikmək də onlar üçün mümkün oldu. Kəbəni tikib «qara daş»-ın yerinə çatdıqda, aralarında Qara daşı yerinə qoymaq üstündə söz-söhbət yarandı. Hətta aralarında şərr yaranmağa yaxınlaşdılar. Lakin, nəhayət Məscidin qapısından daxil olub, onlara yaxınlaşdıqda bir parçanı yerə sərməyi göstəriş verdi və daha sonra daşı onun arasına qoyaraq hər qəbilədən bir nəfər onun bir guşəsindən tutub qaldırdılar. Daha sonra həzrət Peyğəmbər (s) daşı götürərək öz yerinə qoydu və Allah-taala bu işi ona məxsus etdi.205
    KƏBƏNİN YENİDƏN TİKİLMƏSİ BARƏDƏ İZAHAT
    Tarixçilərin yazdığına əsasən, Kəbə dəfələrlə viran olmuş və sel onun əsaslarını dağıtmışdır. Elə buna görə də həzrət İbrahim (ə) və İsmayılın (ə) əli ilə tikilmiş ev qalmamışdır. Lakin cahiliyyət dövrünün adamları onun zahiri görünüşünü və əsasına ürək bağladığları üçün hər dağıntıdan sonra bacardıqları həddə onu ata-babalarından qalan tərzdə tikir və qaytarırdılar. «Beytul-həram» dördbucaq halında olduğu üçün «Kəbə» adlanır. Tarixçilər onu belə vəsf etmişlər ki; İslam dinindən beş il əvvələdək Kəbənin divarları bir-birinin üstünə düzülmüş palçıqsız daşlardan ibarət idi ki, adam hündürlüyünə qədər bir-birinin üstünə yığılmışdır. Həmçinin deyilənə görə İsmayılın (ə) zamanında onun divarları doqquz zira hündürlüyündə idi, üstü (banı) yox idi və qapısı yerə yapışmışdı.
    Onun qapısı üçün cəftə qoyan ilk şəxs, Tubbə adlı bir nəfər olmuşdur və daha sonra Əbdül-Müttəlib onun üçün dəmirdən bir qapı düzəltmişdir. Həmçinin onun (Zəmzəm quyusunu qazarkən tapılmış) iki qızıl ceyran heykəlindən alınmış qızıl ilə bəzəmişdir. Bu isə Kəbənin ilk dəfə bəzəndiyi idi.
    Tarixçilərin Kəbə barədə etdiyi vəsflərdən belə əldə olunur ki, Kəbə əvvəllər sadə bir yer olmuş, dördbucaq həyət və heç bir palçıq işlədilmədən bir-birinin üstünə düzülmüş divara malik olmuşdur. Həmçinin vəhşi quşlar onda yuva qurmuş və onun yerinə qızmar günəş şüaları, Məkkəyə yağan yağışlar və bəzi vaxtlar quyulardan aşıb-daşan sudan qoruyan bir örtüyü (maneəsi) olmamışdır. Bu ev həqiqətdə daşdan tikilmiş və insan hündürlüyündən ötməyi dörd divardan ibarət olmuşdur.
    Bəzi tarixçilərin dediyinə əsasən, Amir ibni Cadir Əzdi, həzrət İsmayıldan (ə) sonra ilk dəfə olaraq Kəbə üçün divar qoymuş və buna görə də Cadir divar tikərkən ləqəbini almşıdır.
    Həmçinin tarixşünasların dediyinə əsasən, miladi tarixi ilə 7-ci əsrin birinci yarısında (yəni, İslam dinindən beş il əvvəl və həzrət Peyğəmbərin (s) otuz beş yaşında) Kəbə evi yanğına məruz qalmış və buna görə də onu təmir etmək fikrinə düşüb, Kəbəyə ağacdan tavan qoymuşlar. Onlar işə başlayaraq onun səkkiz zira hündürlüyündə olan divarlarını on səkkiz zira həddinə çatdırıb, ağacdan üç sütunlu olan iki sıralıq tavan düzəltdilər. Həmçinin onun qapısını yuxarı qaldıraraq pilləkəndan başqa bir yolla ora daxil olmağı qeyri-mümkün etdilər. Divarlarını da bir sıra daş və bir sıra ağacla hördülər. Rəvayətlərdə nəql olunmuşdur ki, həzrət Peyğəmbər (s) Məkkə fəth olunan ildə Kəbəyə daxil olaraq bir sütunun kənarında durub dua etmişdir. O vaxtı isə Kəbənin altı sütunu var idi. Tarixçilər Kəbənin yenidən tikilməsi barədə demişlər ki, Kəbənin insan hündürlüyündən uca olmayan daş divarları get-gedə dağılıb, yerə töküldüyü üçün onu yenidən tikmək fikrinə düşdülər. Həmçinin Qüreyşdən olan bir neçə nəfər onun daxilində olan quyunun içərisindən Kəbənin xəzinəsini oğurladıqları üçün, xalq onun üçün tavan düzəltmək qərarına gəldilər. Tarix kitablarının vəsfindən başa düşülür ki, bu yeni ev də elə bir gözə çarpan tərzdə olmamışdır. Belə ki, bu tənha otağın altı sütun və iki sıradan ibarət olan ağac tavanı olmuş, doqquz zira hündürlüyündə adamdan bir az alçaq və ya uca olan divarları isə on səkkiz zira həddinə çatmışdır. Amma bu dəfə əvvəlkindən möhkəm tikilərək bir sıra daş və bir sıra ağacdan hörülmüşdür ki, ümumiyyətlə onun divarı on beş sıra ağac və on altı sıra daşlardan ibarət idi.
    Həmçinin onun tavanı da düz idi ki, yağışın yerə tökülməsi üçün ona bir novdan da qoyulmuşdur.
    Qeyd etmək lazımdır ki, bu bina (Kəbə evi) məsahət, incəsənət, gözəllik və əzəmətdə Mərəb şəhərində yerləşən «Əl-məqə» məbədi, həmçinin arxeoloqların Ərəbistanın cənub hissəsində kəşf etdikləri başqa məbədlərin heç biri ilə müqayisə olunmurdu.
    «ƏSHABİ FİL»-İN ƏHVALATI
    Quran:
    «Rəbbinin filə minənlərlə nə etdiyini görmədinmi? Onların hiyləsini zəlalət (və puçluqda) qərar vermədimi? Və onların üstünə dəstə-dəstə quşları daşlarla göndərdik ki, onları vurdular və beləliklə də onları yeyilmiş yarpaq halına saldı».206
    174. Həzrət Peyğəmbər (s) buyurdu: «Şahin kimi yırtıcı quşlara bənzər quşlar onların üstünə getdilər».207
    175. Həzrət imam Sadiq (ə) buyurdu: «Həbəşə indiki Efiopiyanın hakimi fil qoşunu ilə Kəbəni dağıtmaq üçün gəldikdə, Əbdül-Müttəlibin dəvələrini görüb onları oğurladılar. Əbdül-Müttəlib onların başçılarının yanına gedib dəvələrini geri almaq istədi. İcazə aldıqda, ona icazə verib hakimə dedilər: Bu kişi Qüreyş tayfasının ağsaqqalıdır, həmçinin ağıllı və mərd adamdır. O da Əbdül-Müttəlibə hörmət edib, onu öz yanında əyləşdirərək tərcüməçisinə dedi: Soruş ki, nə istəyir? Dedi: "Sənin adamların mənim dəvələrimlə rastlaşıb, onları oğurlayıblar. Səndən istəyim budur ki, dəvələrimi özümə qaytarasan”. Onun istəyindən təəccüblənərək dedi: Qüreyşin böyük və ağıllı olduğunu dediyiniz budurmu? O, pərəstiş etdiyi evi onun özünə qaytarmağımı məndən istəmədi. Əgər Kəbəni dağıtmamağı məndən xahiş etsəydi onun istəyini yerinə yetirərdim. Tərcüməçi onun sözünü Əbdül-Müttəlibə çatdırdıqda, o cavabında dedi: "Bu evin bir sahibi var və onu müdafiə edəcəkdir. Dəvələrimə ehtiyacım olduğu üçün, onları özümə qaytarmağı səndən xahiş etdim”. Əbrəhə də dəvələrinin ona qaytarılmasını göstəriş verdi».208
    176. Əbu Məryəm nəql etmişdir ki, həzrət imam Baqir (ə)-dan—(Və ərsələ ələyhim təyrən...) ayəsi barədə soruşduqda buyurdu: «Göyün aşağı səthində uçan quşlar dəniz tərəfdən onların üzərinə gəldilər. Onların başları yırtıcılar, caynaqları isə yırtıcı quşlar kimi idi və hər quşun üç daşı var idi; Daşların ikisi caynaqlarda, biri isə dimdiklərində idi. O daşlarla Əbrəhə qoşununu daşladıqda, onlar abilə (bir növ çopurluq) xəstəliyinə tutulub, öldülər. Belə ki, ondan qabaq abilə xəstəliyi görməmiş, həmçinin o gündən qabaq və sonra heç vaxt quşlardan bu işi görmədilər. O hadisədən canını qurtarıb qaça bilənlər isə Həzrə movt—Yəmən yaxınlığında bir vadiyə—çatdıqda, Allah-taala onlara sel göndərərək hamısını suda qərq etdi. Bir halda ki, o vadidə on beş il qabaqdan o vaxtadək heç vaxt su görünməmişdi. Onlar o vadidə öldükləri üçün, onun adı Həzrə movt (Ölüm hazır oldu) adlandı».209
    ƏBRƏHƏNİN MƏKKƏYƏ HƏMLƏ ETMƏ TARİXİ
    Əbrəhətul-Əşrəm (Əbu Yəksum) miladi tarixi ilə təqribən 570-ci ildə (yəni, həzrət Peyğəmbərin (s) peyğəmbərliyindən qırx il qabaq) Məkkə şəhərinə həmlə etmişdir. Bəziləri isə həmlə tarixini başqa illərlə qeyd etmişlər. Amma onların heç biri miladi tarixi ilə 581-ci ili ötmür. Əbrəhənin Məkkəyə həmlə etməsi, bir sıra siyasi, iqtisadi və dini hədəflərlə həyata keçmişdir. Belə ki, o, Yəməndə hakimiyyəti olan yerdə xalqı Kəbədən öz yerinə çəkmək niyyəti ilə böyük bir ibadətgah düzəltdirdi. Ərəblər isə ora getməməkdən əlavə onun ibadətgahına qarşı hörmətsizlik də edirdilər. Əbrəhə də Məkkəyə həmlə edib oranı dağıdaraq öz gümanına əsasən, Ərəbistan yarımadasının dini və siyasi mərkəzini Yəmənə köçürmək və beləliklə də öz dinini bütün Hicaza yayıb, onların mütləq hakimi olmaq istəyirdi.
    İSLAM TARİXİNDƏ KƏBƏNİN BAŞINA GƏLƏN İŞLƏR
    177. Əmrə ibni Dinar və Ubeydullah ibni Əbi Yəzid nəql etmişlər ki, həzrət Peyğəmbərin (s) zamanında Kəbə ətrafında heç bir divar yox idi və müsəlmanlar Kəbə ətrafında namaz qılırdılar. Ömərin zamanında onun ətrafına divar çəkilmişdir. Ubeydillah isə deyib: Kəbənin ətraf divarı alçaq idi və İbni Zubeyr onun hündürlüyünü artırmışdır.210
    178. Həzrət imam Sadiq (ə) buyurub: «Kəbə həzrət İbrahimin (ə) dövründə doqquz zira idi və onun iki qapısı var idi. Əbdullah ibni Zubeyr onu tikərək səkkiz zira, hündürlüyünə çatdırdı. Hacılar isə onu sökərək hündürlüyünü iyirmi yeddi zira-ya çatdırdılar».211
    KƏBƏ EVİNİN TƏMİR OLUNMASI
    Kəbə və Məscidul-həram islam tarixində dəfələrlə tikilib, təmir olunmuşdur. Bu təmirlər isə adətən Məkkədə olan güclü sellər, bəzi vaxtlar isə müharibələrdən sonra həyata keçmişdir:
    Birinci: Sellər;
    İslam dininin əvvəlindən indiyədək yüzə yaxın sel hadisəsi Məscidul-həram və Kəbə evinə ziyan vurmuşdur ki, onların bəzisi məxsus adlarla şöhrət qazanmışdır. Buna misal olaraq Ömərin xilafəti zamanı baş vermiş «Ummu Nəhşəl» Əbdül-Məlik ibni Mərvanın xilafəti zamanında baş vermiş «Hicaf» və «Əl-muxbil», həmçinin Məmunun dövranında baş vermiş «İbni Hənzələ» sellərini qeyd etmək olar.
    İkinci: Müharibələr;
    Kəbənin müqəddəsliyinə baxmayaraq, Məkkəyə olunmuş üç həmlə, Kəbəyə böyük ziyanlar yetirmişdir ki, aşağıdakılardan ibarətdir:
    1. Əbdüllah ibni Zubeyri aradan aparmaq üçün (63 h.q) tarixində Yezid ibni Müaviyə qoşununun Həsin ibni Numeyrin başçılığı ilə Məkkəyə həmlə etməsi;
    2. İbni Zubeyri aradan aparmaq üçün (73 h.q) tarixində Əbdül-Məlik ibni Mərvan qoşununun Həccac Səqəfi başçılığı ilə Məkkəyə həmlə etməsi;
    3. Qara daşı oğurlamaq üçün (317 h.q) tarixində Abbasilər sülaləsinin xilafəti zamanı, «Qərməti»-lərin Məkkəyə hücum etməsi.
    Qeyd etmək lazımdır ki, evin təmir edilməsi, xəlifələr, padşahlar və Məkkənin o zamanda olan hakimlərinə nisbət verilmişdir ki, buna misal olaraq Əbdullah ibni Zubeyr (64 h.q), Əbdül-Məlik ibni Mərvan (74 h.q), Sultan Səlim Osmani (960 h.q) və Sultan Murad Osmani (1040 h.q)-dən ad çəkmək olar.
    Hicri-qəməri tarixi ilə (1417-ci ildə) Kəbənin axırıncı təmirində isə daxilinin yeri betonlanmış və yuxarı qaldırılmışdır.
    Category: Quran və hədis baximindan həcc və ömrə əməlləri | Added by: Islam_Kitabxanasi
    Views: 517 | Downloads: 0 | Rating: 0.0/0
    Total comments: 0
    Only registered users can add comments.
    [ Registration | Login ]

    Quranda axtar
    Quran,Hədis,İslam təlimləri, Fiqh
    Quran
    İstifadəçi girişi
    Login:
    Password:
    Kitabxana əxlaq
    Etiqat, Tarix, Fəlsəfə, Dini yaradıcılıq
    Dost saytlar
  • İslamQadını
  • Günahkar-Bəndə
  • Kitablar yüklə
  • Bölmələr
    Tarix [535]
    Etiqat [869]
    Fəlsəfə [4]
    Dini yaradıcılıq [40]
    Bölmələr
    Quran [585]
    Hədis [253]
    İslam təlimləri [24]
    Fiqh [219]
    Azan vaxtları [1]
    Dua [26]
    Din [13]
    Namaz [10]
    Kateqoriyalar
    İslаmdа günаhlаr vә cәzаlаr [12]
    İslam məzhəbləri ilə tanışlıq [24]
    Dinlərlə tanışlıq [58]
    Vəhhabi fitnəsi [3]
    İmamət Haqqın dili ilə [28]
    Vilayəti-fəqih nəzəriyyəsinə bir baxış [6]
    İttihamla üz-üzə [8]
    Məad [17]
    Vəhhabi suallarına cavablarımız [8]
    Əhli-beyt (ə) (məqamı və yolu) [11]
    On dörd məsum əleyhimusəlamın həyatı barədə qısa məlumat [2]
    İslam dunyagörüşü Əbədi həyat [5]
    Əsrin İmamı Mehdi Sahibəz-zamanla (ə) tanışlıq (Məhdəviyyətlə bağli şübhələrə cavab) [28]
    Əhli-beyt (ə) [42]
    İlahi Ədalət [23]
    Mәаd hаqqındа 40 suаl-cаvаb [12]
    Əl-Muraciat [34]
    Şübhələrə cavablar [13]
    Bizim dini əqidəmiz [8]
    Əhli-Beytin (ə) məqamı [12]
    İmam Hüseyn (ə) barəsində hədislər [4]
    Təthir ayəsinin təfsiri [10]
    Şiəlik necə yaranmışdır? [4]
    Allahın varlığının isbatı [9]
    14 sual-14 cavab [2]
    Namazin hikmət və sirləri [11]
    Bəşəriyyətin nicat yolu [12]
    Əqidə üsullarının təlimi 1 [30]
    Əqidə üsullarının təlimi 2 [30]
    İntizar (Müvəffəqiyyətin sirləri” silsiləvi bəhsləri-1) [2]
    İslam şəriətində vacib və haram əməllər [10]
    İmamiyyə şiələrinin əqidə üsullari [11]
    İslamda hüquq nəzəriyyəsi (İmam Səccadın (ə) - 1 [25]
    İslamda hüquq nəzəriyyəsi (İmam Səccadın (ə) - 2 [21]
    Saxta hədislərin yaranmasi [17]
    Əmirəl-möminin Əliyyibni ƏbiTalibin (ə) qəzavətləri [21]
    Qəməri bəni Haşim həzrət Əbulfəzl Abbasın (ə) nurlu çöhrəsi. [19]
    Əqidəmiz nədir? 10 dərs [5]
    Müasir İslam kəlamı (İnsan, fitrət, elm, iman, mərifət, irfan) [15]
    Məkkeyi-Mükərrəmə, Mədineyi-Münəvvərə və Həcc ziyarəti [11]
    40 mövzu 40 həqiqət [16]
    Nəfs təhlükə mənbəyidir [9]
    Həqiqət olduğu kimi... 1 [14]
    Həqiqət olduğu kimi... 2 [14]
    Vəhabi firqəsi [12]
    Gənclər üçün üsuliddin haqqinda 50 dərs [11]
    Müvəqqəti nikah (elmi araşdırma) [15]
    Vəhhabi məzhəbi [21]
    Vəhhabiləri belə gördüm [7]
    Pişəvər gecələr 4 [0]
    Bizimlә, bizdәn gizli (İmаm Mehdi (әc.) ilә tаnişliq) [3]
    Son xilaskar [8]
    Həzrət Rüqəyyə [13]
    Quran və hədis baximindan həcc və ömrə əməlləri [23]
    Axirət aləminə səyahət [6]
    Peyğəmbərin haqq canişini [8]
    Nicat günü [3]
    Tövhid və ilahi ədalət mövzusunda suallar və cavablar [11]
    Qürubdan sonra [18]
    Nübüvvət [5]
    Vəhy və Quran [11]
    Xristianlıq həqiqəti [18]
    Rəsmlərimiz
    Copyright MyCorp © 2019